De eerste dag - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Esther Westeneng - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Esther Westeneng - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 Maart 2017 | Kenia, Kisumu

Na een heerlijke eerste nacht, zijn we weer uitgerust van de eerste, hele lange dag. donderdagmiddag vertrok ik samen met mijn ouders en broertjes en zusjes naar Schiphol.

Op Schiphol hebben we gewacht totdat we compleet waren. Toen iedereen er was hebben we de koffers ingecheckt, wat bij mij nogal een gedoe was omdat ik iets teveel mee had genomen. Maar dit is uiteindelijk goed gekomen! Toen we koffers ingecheckt waren hebben we allemaal nog even wat gedronken met onze ouders. En toen was het moment van afscheid. Dit was wel even moeilijk, maar ook niet gek omdat het voor 3 maanden is.

Na het afscheid hebben we met z'n 5e (Yoni, Roxanne, Lotte, Manuela en ik) wat gegeten bij de macdonalds. Voor mij begon hier het avontuur echt. We zijn naar de gate gelopen. Na even in de rij gestaan te hebben, mochten we het vliegtuig in. Ik zat de eerste vlucht, de vlucht van Amsterdam naar Nairobi (8,5 uur), gezellig naast Yoni.
Het vliegtuig vertrok om half 9. Het enige wat jammer was aan deze vlucht is dat ik 8,5 uur wakker ben geweest en geen moment heb kunnen slapen.
Na deze vlucht kwamen we op Nairobi. Hier moesten we onze bagage ophalen en richting Sarah toe, die ons op stond te wachten. We zijn gelukkig overal goed doorgekomen, qua tickets, paspoorten en visums.
Toen we uit het vliegveld liepen was Sarah daar. Het was een hele gezellige ontmoeting.

We zijn gelijk doorgelopen naar de gate, waar het vliegtuig zal komen dat ons naar Kisumu zou brengen. We hebben tijdens het wachten, wat een klein uurtje was, gezellig wat gedronken en een beetje gekletst.
Toen we het vliegtuig instapten verbaasde met het dat het zo'n klein vliegtuig was. Ik vond het een hele fijne vlucht. Het was overdag en ik heb genoten van het uitzicht. Omdat het een binnenlandse vlucht was, bleven we relatief laag aan de grond. Toen het vliegtuig landde hebben we weer onze bagage gehaald en stond Millicent ons daar op te wachten. Millicent is 1 van de Keniaanse vrouwen die hier voor ons zorgt, naast Sarah. De andere vrouw heet Consulata. Millicent en Consulata zijn onze black mama's, zoals ze het zelf noemen.

We zijn door Kisumu gereden, naar onze verblijf plaats: Pabaris Paradise, Toen we door de stad reden zagen we de armoede duidelijk. Ik ben nog niet eerder in een wat armer land geweest, dus alles was nieuw voor me. Maar we waren met z'n alle en we hadden een leuke chauffeur. Toen we bij Pabaris aankwamen viel onze mond open van verbazing. Het is hier ontzettend mooi en groen. Kenia heeft, zover wij gezien hebben, sowieso heel veel groen. We hebben hier meneer en mevrouw Pabaris ontmoet, 2 hele vriendelijke mensen die deze appartementen runnen.
Voor ons appartement, is het woord appartement een klein begrip. We hebben bijna een villa voor ons 5e. Ook hebben we op de compount, het gebied waar we verblijven, waar hekken omheen staan en een beveiliger is voor ons, een mooi zwembad.

Gisteravond was ik helemaal gesloopt van de lange dag en het weinige slapen. Ik ben rond 10 uur m'n bed in gegaan en sliep kort daarna.
Wat nog even leuk is om te weten, is dat het hier overdag rond de 30 graden is :) en dat het hier 2 uur later is dan in Nederland.

Ik hoop dat ik jullie zo een kijkje heb kunnen geven in mijn eerste dag. Ik laat jullie snel weer wat horen!

Esther

  • 25 Maart 2017 - 07:45

    Jan Westeneng :

    Hoi Esther,
    Wat stoer van je dat je dit avontuur bent aangegaan! Heel gaaf allemaal!
    Leuk dat je ons in Nederland zo op de hoogte kan houden van je uitdaging!
    En geniet ervan!

  • 25 Maart 2017 - 07:51

    Willemien:

    Ester, wat een lange reis is het geweest zo te horen. Je bent er nu en wat een overweldigend ontvangst, een afgebakende tuin met daarin een villa zwembad enz. Er zal wel veel oneerlijk verschil zijn tussen arm en rijk. Bedankt voor je bericht. Tot horens groetjes willemien

  • 25 Maart 2017 - 10:49

    Anouk:

    Zoooo leuk Ess! Je schrijft echt heel leuk en heb echt zin om meer te lezen

  • 25 Maart 2017 - 17:31

    Op En Om Westeneng:

    Dag Esther
    Fijn dat je na een lange en vermoeiende reis goed en veilig ben aangekomen. Een mooie en leerzame tijd toegewenst Tot de volgende keer

  • 27 Maart 2017 - 16:55

    Robin Mol:

    Hoi Esther,
    Mooi ontvangst, Gaaf zeg! Zal wel een wereld van verschil zijn waar je je nu bevindt, maak er iets moois van, geniet van het lekkere klimaat die er heerst en ik zit vol smart te wachten op je volgende blogpost over het land Kenia, de verschillen in het land en de cultuur. Enjoy!
    vr gr,
    Robin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

heey, leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog. ik ben Esther Westeneng. 18 jaar oud en student MZ op Scalda. ik ga in maart voor 3 maanden naar Kenia. waar ik eerst in een weeshuis stage mag lopen en daarna op een school met gehandicapten kinderen. ik heb ontzettend veel zin in mijn reis, en om het met jullie te delen. jullie kunnen 1 keer in de 2 weken een up-date van mij verwachten. jullie horen van me! Esther

Actief sinds 23 Jan. 2017
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 98355

Voorgaande reizen:

09 Januari 2019 - 16 Augustus 2019

Reis naar Australie

Landen bezocht: