Kakamega forest - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Esther Westeneng - WaarBenJij.nu Kakamega forest - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Esther Westeneng - WaarBenJij.nu

Kakamega forest

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 April 2017 | Kenia, Kisumu

Vandaag, op 1 april, zijn we heel vroeg opgestaan. Om half 6 ging onze wekker. Onze taxi was er om half 7. We zijn met z'n alle naar het huis van Sarah gereden om haar op te halen.

Rond 7 uur reden we richting het regenwoud. Dit was 2 uur rijden. Sarah bereidde ons rijdens de autorit voor dat het best een zware en lange klim zou worden, van 4 uur. We waren allemaal goed voorbereidt.

Toen we daar aankwamen stond onze gids al klaar. We hebben een before groepsfoto gemaakt en daarna zijn we gaan lopen. De heenweg was een hele klim, met bergje op en bergje af. Wonder boven wonder ben ik máár 2 keer gevallen. Na 2,5 uur lopen waren we al bij de rivier, ons eindpunt. Hier moesten we nog even door het water klimmen. Zelfs dit is goed gegaan zonder dat er iemand gevallen was. Toen we de rots bereikt hadden, hebben we daar 3 kwartier in de zon gezeten en een wijntje gedronken.

Toen was het tijd om terug te gaan. De terugweg was een stuk minder spectaculair. De weg leek zelfs op het bos in Nederland. Ook de terugweg hebben we korter gedaan dan verwacht.

Na onze gezellige en heldhaftige hike, zijn we met z'n alle wat gaan drinken. Voordat we de auto in stapte hebben we nog een after foto gemaakt waar we allemaal lekker moe stonden.

Het was een hele gezellige dag die we afgesloten hebben door wat te eten bij Mon ami (een hele lekkere pizza tent) samen met Sarah en Marielle (een Nederlandse vriendin van Sarah). Tijdens dit etentje hebben we een lokale snack geproeft. Dit een driehoekje van bladerdeeg met daarin gehakt. Een echte aanrader!

Liefs,
Esther

• 02 April 2017 - 09:07

Willemien:

Lekker avontuurlijk zo te lezen, leuk hoor.

• 06 April 2017 - 19:34

Robin Mol:

Gaaf hoor, tropisch regenwoud!
    Heb je veel last van ineens hevige onweersbuien of regenbuien? Op deze tijd van het jaar schijnt dat gebruikelijk te zijn. In april bevindt zich de ITCZ in de omgeving van Kenia namelijk. In tegenstelling tot andere maanden valt er in Kenia dus veel regen, als het goed is hoor, deze maand. Je zal het vast wel meemaken, nog mooie ervaringen meegemaakt? Heb je nog foto's van het mooie tropisch regenwoud? Zag je hike al voorbij komen. Super gaaf, al die ervaringen. Veel plezier weer.

Vr gr,

Robin

Esther

heey, leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog. ik ben Esther Westeneng. 18 jaar oud en student MZ op Scalda. ik ga in maart voor 3 maanden naar Kenia. waar ik eerst in een weeshuis stage mag lopen en daarna op een school met gehandicapten kinderen. ik heb ontzettend veel zin in mijn reis, en om het met jullie te delen. jullie kunnen 1 keer in de 2 weken een up-date van mij verwachten. jullie horen van me! Esther

Actief sinds 23 Jan. 2017