Melbourne en the Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Esther Westeneng - WaarBenJij.nu Melbourne en the Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Esther Westeneng - WaarBenJij.nu

Melbourne en the Great Ocean Road

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 Maart 2019 | Australië, Melbourne

Ik ben weer thuis van 9 hele mooie dagen in Melbourne en the Great Ocean Road. Vorige week zondag heb ik 's avonds het vliegtuig gepakt naar Melbourne. Ik vloog om 18:55 naar Melbourne, en de vlucht was 2 uur en 20 minuten, plus een uur tijdsverschil. Ik kwam om 10:15 aan.
Ik had de dag ervoor al m'n eerste 2 nachten in een hostel geboekt, zodat ik zeker wist dat ik ergens naar toe kan als ik landde.
Dit was ook direct mijn eerste ervaring met een hostel, want ik had nog nooit eerder in een hostel geslapen. Ik sliep gemengd met 15 andere mensen. Dit klinkt veel, en dat zijn het ook. Maar als je eenmaal slaapt heb je er niet zoveel van door. Ook voelt het een beetje als kamperen als je met je handdoek en je toiletspulletjes door het gebouw moet om naar de badkamer te gaan. Maar het was een goede eerste ervaring.

Maandag heb ik doorgebracht in Melbrourne. Ik had super mooi weer en had besloten om op zoek te gaan naar de grafittimuren, want dat staat best wel bekend in Melbourne. Op die manier kon ik ook mooi de stad zien. Ik ben de hele dag op pad geweest en heb hele mooie muren gezien.

Dinsdagochtend heb ik de auto opgehaald die gehuurd had bij Jucy. Toen ben ik naar Torquay gereden, een klein plaatsje aan de kust, en het begin van the Great Ocean Road. Ik wilde the Great Ocean Road heel graag zien, dus deze had ik gepland op dinsdag en de volgende dagen. Ik kwam rond de middag aan in Torquay, en heb daar een beetje rondgereden en het plaatsje bekeken.

Woensdag begon the Great Ocean Road. Mijn hostmom had een lijstje gemaakt met de plaatsen die ze een aanrader vindt. Ik ben langs Bell's beach, Angelsea, Splitpoint light house en Lorne gereden. Het weer was niet zo goed, dus het was veel rijden en maar kort even uit de auto. Ik heb de trip alleen gemaakt, omdat ik op korte termijn niemand kon vinden die dezelfde tijdsduur ging, maar ik vond dat geen probleem. Woensdagavond had ik een hostel geboekt in Warnembool. Een erg klein en schattig plaatsje aan het eind van the Great Ocean Road.

Ik had een tip gekregen van iemand dat Port Fairy een erg leuk dorpje is om te zien, en omdat ik op donderdag geen plannen had, ben ik daar naartoe gereden. Opnieuw had ik niet zulk mooi weer, dus was het tijd voor een dagtrip. Ik ben naar/ door de Grampians gereden. Ik had hier nog niet eerder van gehoord, maar het is een heel groot national park waar je helemaal doorheen kan rijden. De heen en terugweg was ongeveer 400 km, dus dat heeft me die dag wel zoet gehouden :).
's Avonds ben ik weer terug gereden, en heb ik overnacht in Port Fairy.

Vrijdag heb ik een stuk terug gereden, naar Apollo Bay. Hier had ik een hostel geboekt voor 2 dagen. Het weer werd vrijdag beter, dus toen ik aankwam ben ik direct naar het strand gegaan, en daar de middag doorgebracht.

Zaterdag ben ik naar Beech Forest gegaan. Een bekend Forest, met meerdere watervallen. Wederom was dit prachtig om te zien, en was het een mooie invulling van deze vrije dag.

Afgelopen zondag heb ik het laatste stuk terug gereden van the Great Ocean Road en ben ik direct doorgereden naar Melbourne (was 2,5 uur rijden in totaal), om vervolgens de auto weer in te leveren en nog een laatste nacht in Melbourne door te brengen.
Maandag vloog ik terug naar Brisbane, en bleef ik daar nog een nachtje slapen. Het hostel waar ik als laatste sliep was erg mooi en er waren veel mensen. Vanmiddag ben ik opgehaald door mijn hostparents in Brisbane, en zijn we weer naar Mount Tyson gereden.

Ik heb een hele toffe week gehad, en ben blij dat ik zoveel heb kunnen zien. Het weer en de sfeer is heel anders in Melbourne dan is Brisbane. Het weer is te vergelijken met het weer in Europa. En de sfeer is iets meer gehaast. In Brisbane krijg ik echt een vakantiegevoel, in Melbourne is dit iets minder. Desalniettemin was het een fanatische week en had ik voor geen goud willen missen.
Komende weken mag ik weer aan het werk, maar de volgende trip staat al gepland :)

  • 27 Maart 2019 - 13:16

    Opa En Oma Westeneng:

    Dag Esther

    Heel leuk om jou belevenissen te volgen .dat is weer heel veel deze keer . knap hoor dat je dat allemaal aandurft op je eentje in zo'n ver land. Geweldig!


    Lieve groet
    opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

heey, leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog. ik ben Esther Westeneng. 18 jaar oud en student MZ op Scalda. ik ga in maart voor 3 maanden naar Kenia. waar ik eerst in een weeshuis stage mag lopen en daarna op een school met gehandicapten kinderen. ik heb ontzettend veel zin in mijn reis, en om het met jullie te delen. jullie kunnen 1 keer in de 2 weken een up-date van mij verwachten. jullie horen van me! Esther

Actief sinds 23 Jan. 2017
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 98379

Voorgaande reizen:

09 Januari 2019 - 16 Augustus 2019

Reis naar Australie

Landen bezocht: