M'n draai gevonden - Reisverslag uit Mount Tyson, Australië van Esther Westeneng - WaarBenJij.nu M'n draai gevonden - Reisverslag uit Mount Tyson, Australië van Esther Westeneng - WaarBenJij.nu

M'n draai gevonden

Blijf op de hoogte en volg Esther

03 Maart 2019 | Australië, Mount Tyson

Ik heb m'n draai gevonden in dit gezin. Ik ben hier nu bijna een maand, en heb het erg naar m'n zin.
Toen ik wegging uit Sydney om naar dit gezin te gaan was ik bang dat ik weer niet op een fijne plek terecht zou komen. Maar ik kan nu na een paar weken in dit gezin zeggen dat dat niet het geval is. Ik voel me erg thuis in dit gezin. De vader was vorige week een week thuis, en ook hij is prettig om mee om te gaan. Het is een erg relaxed, and easy going family
Het heeft ook zo z'n uitdaging, met twee kinderen van 2,5 jaar en bijna 5, maar dat houd het een beetje afwisselend ;).

Afgelopen weekend ben ik vrijdag met de bus naar Brisbane gegaan. Hier had ik een kamer geboekt in het hotel Ibis. Ik had nog een vrije dag, dus die heb ik mooi opgenomen en besteed in Brisbane. Het was een beetje regenachtig en winderig, maar het was leuk om even bij South Bank te zijn (de openbare buitenlucht zwembaden, met veel groen eromheen). Zaterdag ben ik naar de stad geweest. 's Middags kwamen mijn hostmom, haar kinderen en haar stiefdochter ook naar Brisbane. 's Avonds was er een voorstelling van Alice in Wonderland in Brisbane, waar mijn hostmom, de dochter en stiefdochter naar toe zijn geweest, ik ben bij de jongste gebleven, in het hotel. Zondag hebben we met z'n alle ontbeten en daarna zijn we naar de ouders en grootouders geweest van mijn hostdad.

Vorig weekend ben ik samen met een andere Au pair naar Sunshine Coast geweest. Ik had zaterdagochtend een auto gehuurd in Toowoomba en ben toen naar Brisbane gereden (1,5 uur rijden) om Amy op te halen. Daarna zijn we naar de Sunshine Coast gereden (dit was ook 1,5 uur).
Daar aangekomen zijn we eerst naar ons huisje gegaan. We hadden een huisje gehuurd in het plaatsje Yandina, een klein stukje meer landinwaarts. Toen we onze spullen achtergelaten hadden zijn we naar 1 van de vele mooie stranden gereden. De dag erna hebben we ook een aantal stranden bezocht.
Precies het weekend dat we aan het strand zaten kwam er een cycloon over (cycloon ''Oma'') dus we hadden nogal wat wind en regen. Maar maandag werd het weer al een stuk beter en toen zijn we naar Noosa beach gegaan. Dat is een best wel bekend strand hier in Australië. Daar hebben we wat zon kunnen mee pakken en kunnen zwemmen in de oceaan. 's Avonds zijn we uit eten geweest.
Dinsdagochtend zijn we naar de gingerfabriek geweest, want deze was in het dorp waar we zaten. Begin middag zijn we weer terug gereden naar Brisbane, en ikzelf daarna weer naar Toowoomba, waar ik opgehaald werd door mijn hostmom, om vervolgens weer naar huis te gaan (de rit van Toowoomba is 40 minuten, deze rit maken we meerdere malen per week, omdat Toowoomba de dichtstbijzijnde grotere stad is)

Op het moment is mijn hostmom voor 3 dagen weg, voor werkbezoeken op veschillende farms. Mijn hostdad is ook aan het werk, dus ik zorg nu zelf voor de kinderen. De komende 2 weken mag ik weer werken, en daarna ben ik 2 weken vrij, en Melbourne staat op de planning.

Ik hou jullie op de hoogte ;)

  • 04 Maart 2019 - 02:44

    Arjen Westeneng:

    Hey Esther, wat een belevenis zeg....!
    Ik ben wel heel benieuwd wat ze maken in een ‘gingerfabriek’ ?
    Geniet van je trip in het verre Australie.
    Liefs paps

  • 04 Maart 2019 - 04:14

    Mamma:

    Lieve Esther,
    Super trots op jou!
    Fijn dat je het nu naar je zin hebt, we horen graag meer.
    Liefs mamma

  • 05 Maart 2019 - 12:58

    Opa En Oma Westeneng:

    Dag Esther,
    Wie veel reist kan veel verhalen, dat is een spreekwoord dat kunnen we ook bij jou merken. Maar heel fijn dat je het naar je zin heb in het gezin en nog tijd heb om andere dingen te doen en leren verkennen. Alle goeds toegewenst en een leuke tijd.


    Lieve groet
    opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

heey, leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog. ik ben Esther Westeneng. 18 jaar oud en student MZ op Scalda. ik ga in maart voor 3 maanden naar Kenia. waar ik eerst in een weeshuis stage mag lopen en daarna op een school met gehandicapten kinderen. ik heb ontzettend veel zin in mijn reis, en om het met jullie te delen. jullie kunnen 1 keer in de 2 weken een up-date van mij verwachten. jullie horen van me! Esther

Actief sinds 23 Jan. 2017
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 98382

Voorgaande reizen:

09 Januari 2019 - 16 Augustus 2019

Reis naar Australie

Landen bezocht: