Sydney - Reisverslag uit Manly, Australië van Esther Westeneng - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Manly, Australië van Esther Westeneng - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 April 2019 | Australië, Manly

Hallo vanuit Sydney. 2 weken geleden ben ik met mijn hostkids naar de opa en oma van de kids gegaan. Dit was in St. George, een plaatsje 3 uur rijden vanaf waar ik verblijf. Onderweg waren we in totaal 2 dorpjes/stadjes tegen gekomen, dus we zaten redelijk afgelegen. De kids en ik zijn hier heen gegaan omdat m'n hostdad 2 weken werken was, en m'n hostmom voor anderhalve week naar Spanje moest. We hebben het erg gezellig gehad, het enige aparte was dat het water uit de kraan naar rotte eieren stonk, dus met het douchen was dat even wennen XD.

Vorige week zondag kwamen we terug uit St. George, en de maandag erna ben ik naar Sydney gevlogen, om hier anderhalve week te genieten van Manly. Ik verblijf weer bij Cornelis en Maren, net zoals 2 maanden geleden. Alleen was het nu voor vakantie, en vorige keer was het vanwege de wisseling van gezin. Cor en Maren moesten van maandag t/m donderdag gewoon werken, en het was super lekker weer, dus heb ik genoten van het strand om de hoek. Ik heb de eerste dag een surflesje genomen, om het gevoel weer even te pakken te krijgen. Ik heb later ook geprobeerd zelf te surfen, maar dat is nog niet zo makkelijk, haha. Ook heb ik bij Shellybeach gesnorkeld. Dit is een van de mooiste plekken om te snorkelen in Sydney, dus dit was erg gaaf.
Vanwege het paasweekend waren Cor en Maren van vrijdag t/m maandag vrij en hadden we een airb&b geboekt in de Blue Mountains. Hier hebben we van het weekend 3 hele mooie hikes gemaakt, waarvan 1 de Grand Canyon van Australië was, een van de mooiste hikes in Australië. En dat was het ook zeker, het was zeer zwaar, maar wat hebben we genoten.
Gister heb ik een dagje op het strand gelegen, en vandaag was het ook nog mooi weer. Morgenochtend vertrek ik naar het vliegveld om weer naar Brisbane te gaan. Vanaf daar pak ik de bus naar Toowoomba, en daar haalt m'n hostmom me weer op. Het was een hele leuke week in Manly en ik heb er erg van genoten.

Komende vrijdag begint het volgende avontuur alweer, want dan gaan we naar Geelong rijden met de auto, in de buurt van Melbourne. Het is 18 uur rijden, dus dat gaan we in 2 dagen doen. De kids gaan mee, m'n hostmom en de 2 honden. Daar verblijf ik bij de ouders van m'n hostmom, omdat ze ruim een week in Tasmanië moet werken :)

Liefs,

  • 23 April 2019 - 06:52

    Mamma:

    Fijn om te lezen/horen dat het goed met je gaat. Ik zie het ook oo de foto's je maakt een ontspannen indruk. Het is ook heel afwisselend wat je doet en meemaakt. Veel plezier en geniet van al het moois, ik ben trots op je! Liefs

  • 23 April 2019 - 10:29

    Paps:

    Hey Essie, wat een belevenis weer zeg. Wij met onze sleurhut helemaal naar Oostkapelle....Dan lezen we jou verhaal en dan vergelijk je de duinen met de Blue Mountains. Ik kan me geen voorstelling maken van wat jij allemaal ziet.
    Geniet van deze prachtige trip! Ik ben heel trots op je Esther. Liefs paps.

  • 26 April 2019 - 17:37

    Opa En Oma Westeneng:

    Hoi Esther
    Leuk om weer van je belevenissen te horen, en dat zijn er niet weinig. wat een mooie afwisseling tussen werk en vrije tijd zo krijg je van alles te zien en te beleven. Nog een goede tijd geniet er van, en als je nog eens een leuke foto maakt houden we ons aanbevolen

    Lieve groet
    opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

heey, leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog. ik ben Esther Westeneng. 18 jaar oud en student MZ op Scalda. ik ga in maart voor 3 maanden naar Kenia. waar ik eerst in een weeshuis stage mag lopen en daarna op een school met gehandicapten kinderen. ik heb ontzettend veel zin in mijn reis, en om het met jullie te delen. jullie kunnen 1 keer in de 2 weken een up-date van mij verwachten. jullie horen van me! Esther

Actief sinds 23 Jan. 2017
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 98378

Voorgaande reizen:

09 Januari 2019 - 16 Augustus 2019

Reis naar Australie

Landen bezocht: