Paasweekend - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Esther Westeneng - WaarBenJij.nu Paasweekend - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Esther Westeneng - WaarBenJij.nu

Paasweekend

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 April 2017 | Kenia, Kisumu

Op vrijdag waren we ,as usual, vrij. Vrijdag zijn we vroeg opgestaan en naar Milli gegaan. Milli woont ook in Kisumu en is een van onze coaches. Omdat het vrijdag goede vrijdag was, waren en overal veel activiteiten. We hadden besloten om met Milli een wandeling van 4 uur te maken, maar omdat je in Kenia nooit weet hoe dingen lopen, was het eigenlijk een beetje een verrassing. We kwamen vroeg aan bij Milli.
We hebben daar eerst de hele ochtend een beetje niks gedaan en gezellig met haar gekletst. 1 van de meiden was niet zo lekker dus we hadden besloten wel even bij de wandeling te gaan kijken en maar een klein stukje mee te lopen. Nadat we een klein stukje meegelopen hadden zijn we nog even een mooie maar hele drukke kerk in geweest.

De kerk zat tot de nok vol en we konden geen kant op. Op een gegeven moment was er een pauze en toen besloot Milli dat het tijd was om te gaan. Toen zijn we eerst nog even in het huis van de pastoor geweest, om daar mensen de hand te schudden. Hier hebben we ook wat gegeten. Ik heb hier een typische Keniaanse snack geproefd: mandazi. Deze snack lijkt een beetje op een oliebol (al is een oliebol heeel veel lekkerder). Zodra we weg gingen uit de kerk gingen we weer naar het huis van Milli. Haar zoon Val had zich intussen ook bij ons gevoegd. We hebben de hele middag nog bij Milli gezeten en hebben daar heerlijk Keniaans gegeten. Helaas voelde we ons alle 5 niet zo lekker. 's avonds zijn we op tijd naar huis gegaan.

Op zaterdag hadden we een gezellige avond gepland met onze coach Sarah, haar man en kind, een vriendin van Sarah en haar man. Franc, onze Keniaanse vriend en Val hadden we ook uitgenodigd. Iedereen zou kleine hapjes maken en deze zouden we 's avonds opeten. Deze avond was super gezellig en het was ook leuk dat iedereen eindelijk ons huis eens had gezien.

Op eerste paasdag zijn we 's morgens met Marielle (die vriendin van Sarah) naar een hele bijzondere kerk geweest. Deze kerk is heel erg van het praisen en dit vind ik ontzettend mooi. We hebben hier alle 5 erg van genoten. Aan het eind van de dag zijn we met Sarah en Marielle naar de film geweest; the beauty and the beast, een leuke film.

Maandag was het 2e pasen. 's Morgens heb ik heerlijk de hele ochtend gezwommen. 's Middags zijn we naar onze stamkroeg Dunga Hill Camp gegaan. We gaan wel vaker naar Dunga en hier is het altijd super gezellig.

Ik heb een super gezellig paasweekend gehad en ik heb er erg van genoten.

Esther

  • 18 April 2017 - 21:58

    Opa En Oma:

    leuk om te lezen , wij hadden het tweede paasdag ook gezellig alleen misten we jou

  • 19 April 2017 - 01:46

    Willemien:

    Fijn hoor esther dat het zo goed gaat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

heey, leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog. ik ben Esther Westeneng. 18 jaar oud en student MZ op Scalda. ik ga in maart voor 3 maanden naar Kenia. waar ik eerst in een weeshuis stage mag lopen en daarna op een school met gehandicapten kinderen. ik heb ontzettend veel zin in mijn reis, en om het met jullie te delen. jullie kunnen 1 keer in de 2 weken een up-date van mij verwachten. jullie horen van me! Esther

Actief sinds 23 Jan. 2017
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 98385

Voorgaande reizen:

09 Januari 2019 - 16 Augustus 2019

Reis naar Australie

Landen bezocht: