Aangekomen in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Esther Westeneng - WaarBenJij.nu Aangekomen in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Esther Westeneng - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Brisbane

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Januari 2019 | Australië, Brisbane

En toen was ik in Brisbane. Woendagochtend vroeg vertrokken vanuit Zeeland. M'n vader en zusje hadden me gebracht. Het afscheid van m'n familie viel me zwaar, maar zoals m'n vader het mooi verwoorde: Dat is maar goed ook, anders zou je niet terug komen.
Iets over half 11 's morgens vertrok m'n vlucht. M'n eerste vlucht was 7 uur lang. Toen kwam ik aan op Abu Dhabi. Daar had ik eigenlijk anderhalf uur overstap tijd, maar door wat vertraging had ik een uur. Ik had een klein foutje gemaakt in m'n visum (je heet Esther of je heet het niet ;) ) kwam ik daar niet zo snel door de douane heen. Gelukkig ben ik daar goed geholpen. Toen was het even rennen voor m'n 2e vlucht, maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen.
M'n 2e vlucht was ruim 13 uur. Het klinkt lang, maar is nog veel langer als je hem daadwerkelijk uit moet zitten. Maargoed, ik wist het van te voren. Ook wist ik van te voren dat ik niet zou kunnen slapen, en ook dat was zo. Gelukkig gaat de tijd wel automatisch door, dus 17:00 deze tijd landde ik in Brisbane. (in Nederlandse tijd is dat rond 8 uur 's morgens).

De hostdad Jason haalde me op. Toen zijn we naar huis gereden. De kids waren thuis samen met de andere au pair. De hostmom Kristy kwam rond 20:00 thuis. Daarna hebben we met de andere au pair en de hostparents gegeten. Rond 22:00 ben ik gaan slapen. Ik viel direct in slaap, maar toen kwam de jetlag om de hoek kijken. Om 1:00 werd ik wakker, en kon ik niet meer slapen. Tot 4:00 heb ik wakker gelegen, en werd daarna wakker gemaakt om 13:00. Ik heb dus een goede jetlag. Maar ook dat hoort erbij.

Vanavond ga ik met Kristy en de andere au pair Sandy naar street 8, een grote markt met eten in containers en met veel lichtjes en een lichtshow.
Aankomend weekend kan ik rustig aan doen, vanaf maandag word ik ingewerkt en donderdag vertrekt Sandy naar huis, dus mag ik echt gaan beginnen.

Het is allemaal even wennen, maar ik weet dat dit allemaal bijtrekt, zodra de jetlag over is en ik een beetje gewend ben.

Esther

  • 14 Januari 2019 - 14:40

    Opa En Oma Westeneng:

    Hoi Esther
    Wat fijn dat je na een lange reis goed op bestemming ben aangekomen. Het zal zeker wat wennen zijn maar dat word gauw anders. en hopen we dat je het heel erg naar je zin mag hebben in Brisbane. We hebben het opgezocht wat een grote prachtige stad

    Lieve groet opa en oma

Tags: Australië

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

heey, leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog. ik ben Esther Westeneng. 18 jaar oud en student MZ op Scalda. ik ga in maart voor 3 maanden naar Kenia. waar ik eerst in een weeshuis stage mag lopen en daarna op een school met gehandicapten kinderen. ik heb ontzettend veel zin in mijn reis, en om het met jullie te delen. jullie kunnen 1 keer in de 2 weken een up-date van mij verwachten. jullie horen van me! Esther

Actief sinds 23 Jan. 2017
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 98397

Voorgaande reizen:

09 Januari 2019 - 16 Augustus 2019

Reis naar Australie

Landen bezocht: