Change of plans - Reisverslag uit Manly, Australië van Esther Westeneng - WaarBenJij.nu Change of plans - Reisverslag uit Manly, Australië van Esther Westeneng - WaarBenJij.nu

Change of plans

Blijf op de hoogte en volg Esther

30 Januari 2019 | Australië, Manly

Er is het een en ander gebeurd sinds mijn laatste blogje. Ik zat in mijn gastgezin. De eerste dagen had ik veel last van een jetlag, maar daarna bleef ik met een bepaald gevoel zitten. Het gevoel dat ik niet op mijn plek zat in dat gezin. Na het een week heb ik dit open gegooid naar het gastgezin. Daarop zijn een aantal gesprekken gevolgd, maar we hebben uiteindelijk besloten niet verder met elkaar te gaan. Dit kwam door veel onzekerheid en twijfels vanuit mij, en deze mensen wilde een au pair die zeker wist dat ze de 6 maanden vol zou maken. Samen hebben we toen besloten dat ze opzoek zouden gaan naar een nieuwe au pair en dat ik naar een nieuw gezin opzoek zou gaan.
Afgelopen vrijdag ben ik weggegaan uit Brisbane. Maren en Cornelis wonen in Sydney (een kleine 2 uur vliegen vanuit Brisbane), en deze mensen waren zo lief om me op te vangen.

Ik blijf hier nu tijdelijk, en ondertussen ben ik opzoek gegaan naar een nieuw gezin. Want ik ben hier tenslotte naar toe gegaan als au pair, dus dat wil ik zeker nog een keer proberen. Ik heb ondertussen een gezin gevonden. Dit gezin woont in de outback (dichtbij de stad Toowoomba). Het dichtstbijzijnde winkelcentrum is 15 minuten rijden met de auto en het dichtstbijzijnde stadje is 40 minuten rijden. Dit gezin heeft 2 kinderen, een jongen en een meisje (2.5 en 4 jaar). Ik heb al contact met ze gehad, en volgende week ga ik daar naartoe :)

Een klein overzichtje van mijn dagen in Sydney; Vrijdagavond landde ik. Toen hebben Cor en Maren me opgehaald. We moesten toen nog een uurtje rijden voordat we in Manly waren. Toen we bij hun huis aankwamen hebben even langs het strand gelopen (ze wonen naast het strand, ze lopen hun huis uit en staan bij het strand, beter kan haast niet ?!).
Zaterdag was hier Australia Day. Deze feestdag is vergelijkbaar met koningsdag in Nederland. Hier wordt gevierd dat de eerste vloot Sydney bereikte. Dit wordt heel uitbundig gevierd. 's Avonds zijn we naar de stad gegaan, om daar naar het vuurwerk te kijken. En dat was heel mooi om te zien.

Zondag hebben we een rustige dag gehad, en maandag was nog een extra vrije dag, omdat Australia Day in het weekend viel, was iedereen nog vrij. We hebben een paar hele mooie zon dagen gehad toen, dus we waren regelmatig aan het strand te vinden.

Dinsdag had ik mijn eerste surfles. Dit was iets wat hoog bovenaan m'n lijstje stond. Ik vond het heerlijk om in en op het water te zijn. Ik heb direct nog een les voor de dag erna geboekt. Vandaag had ik dus m'n 2e les. En ook morgen neem ik nog een lesje, dan zou ik toch wel een beetje moeten kunnen :p.

Ik heb het hier erg naar mijn zin, en vind het heel gezellig. Het is fijn dat ik even naar Sydney kon gaan. Ik heb ook veel zin in mijn nieuwe hostfamily volgende week, maar tot die tijd, geniet ik hier nog even optimaal ;).

Tot snel !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

heey, leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog. ik ben Esther Westeneng. 18 jaar oud en student MZ op Scalda. ik ga in maart voor 3 maanden naar Kenia. waar ik eerst in een weeshuis stage mag lopen en daarna op een school met gehandicapten kinderen. ik heb ontzettend veel zin in mijn reis, en om het met jullie te delen. jullie kunnen 1 keer in de 2 weken een up-date van mij verwachten. jullie horen van me! Esther

Actief sinds 23 Jan. 2017
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 98421

Voorgaande reizen:

09 Januari 2019 - 16 Augustus 2019

Reis naar Australie

Landen bezocht: